10th FAST FORD MEETING BECHYNĚ #VI. 1.část
10th FAST FORD MEETING BECHYNĚ #VI.
Termín: víkend 6.- 8. června 2014
FOTOGALERIE:
Honza - Fotogalerie Rajče
VIDEO:
Ke stažení:
Pozvanka Přihláška a program Výsledkova listina
Recenze STdriveRS.cz 10th! Fast Ford Meeting Bechyně #VI. část 1.
WRC, UEFA, BIATLON, DRAG RACE, FORD a BECHYNĚ
Komu z Vás by přišlo spojení těchto slov nesourodé či divné, věřte, že všechny mají souvislost s letošním celkově již 10.srazem v pořádí. Pro nás organizátory a věrné účastníky tedy #VI. přátelské setkání v malebné a námi oblíbené nouzové letištní ploše u obce Hodonice nedaleko Bechyně.
Oproti loňskému ročníku, kterému přecházely veliké povodně, ten letošní doprovázelo od počátku nádherné počasí. Takže už to bylo zárukou dobré nálady a krásného víkendu. Stejně jako v předchozích ročnících i v tomto vyrážel přípravný team již v pátek lehce po polední z Brna a Prahy směrem do Hodonic. Pravda, čekali jsme, že Pátek není nikdy ideální den na cestování nicméně avizovaný čas z Brna do naší destinace v délce 3 hodin jsme zavrhli skrz silný provoz, neskutečný počet objížděk a uzavírek ihned na začátku. Nebyli jsme v tom ale sami, naši kolegové z Prahy na tom nebyli o nic lépe.. cesta, která jim trvá normálně 2 hodiny trvala dvojnásobek. Suma sumárum dorazili jsme všichni na místo určení v pořádku sice znaveni kolem 18h.
Po vzájemném přivítání a kontrole letištní plochy jsme naznali, že je vše v pořádku a můžeme se tedy přesunout do kempu. Jak již bylo avizováno, bohužel předchozí námi velmi oblíbený kemp „Nad Jezem“, kam jsme jezdili s výjimkou jedinného ročníku bezmála 5 let dle sdělení paní majitelky již neustáli ekonomickou situaci a kemp uzavřeli a nabízejí k prodeji. Byli jsme tedy nuceni najít alternativu a po týdnech pátraní jsme vybrali kemp „Pohoda“, který není daleko a rozkládá se na protějším břehu. Dokonce kdysi získal ocenění stříbrnou medaily od prazdninového inspektora kempů na jedné nejmenované TV stanici link zde.
Přestože, jsme měli GPS souřadnice, nebylo jednoduché kemp najít, cesta ač dobře sjízdná se vinula mezi poli a poté se stočila do lesa. Jeli jsme sice pomalu, ale cesta lesem bez možnosti se otočit nám připadala jako nekonečná a tak jsme byli napjatí, kam nás to vlastně dovede nebo nás dřív vyžene nějaký myslivec s flintou a vyladěnou Ladou nivou ven z lesa. Naštěstí se tak nestalo a znenadání se před námi objevila brána s označením "vítejte v kempu Pohoda."
Po přivítání s paní majitelkou jsme ubytovali ve slušně vypadajících a oproti předchozímu kempu dokonce v 2-patrových chatkách. Ani jsme se nevybalovali a usedli ihned ke stolu, kde již na nás čekala slíbená večeře – buřt-guláš a vychlazené půlitry točeného piva. S radostí jsme cinkly půlitry a začali hasit žízeň a zahánět hlad. Jakmile jsme uhasili „rozsvícené kontrolky“ sucha , v hrdle, žízně a hladu začali jsme se radit a vymýšlet co všechno a jak si sobotu a všechny zúčastněné přichystáme. Úkol zněl jasně, opět bychom rádi navázali na předchozí úspěšné ročníky, opět přidali něco nového a jelikož se jednalo o jubilejní 10. setkání, chtěli jsme přidat něco navíc oproti předešlým ročníkům. Pokusili jsme se tedy připravit plán na další den včetně prověření připravených rekvizit, které se nám v tom letošním roce podařilo nabalit do většího přívěsného vozíku za rodinný vůz Ford C-max, jelikož ST-čko s tažným to je spíše rarita.
Po dlouhém dni jsme šli kolem půlnoci na kutě, abychom nabrali nějakou energii na náročný den, který nás čeká. Noc uběhla jako střela..6h30 Crrrr...Zvoní budík..:o( a probouzíme se do nádherného slunečného dne, kde klid a šumění řeky narušovalo jen ptactvo. Nádhera. Ač se některým vyloženě nechtělo..celá kolona byla nastartována lehce po 7h a vyráželi jsme na plochu, každý s úkolem přiděleným z předchozího večera.
7h30 přijezd na plochu, kterou tímto uzavíráme a začínají veškeré přípravy, stavba stanů, zábran, rekvizit, registračního kiosku, stupně vítězů vč. cen a pohárů. Vzhledem k počtu a šikovnosti přípravného teamu šla organizace příprav nad očekávání dobře a rychle. Za necelou hodinu tak bylo skoro vše připraveno, postaveno, zbývalo jen vyměřit dráhu a umístit kužele pro připravené soutěže. V tuto chvíli již přijížděli první účastníci ze všech koutů nejen naší, ale i sousední Slovenské republiky. Během hodiny tak dorazilo bezmála 15 nablýskaných vozů sportovní divize Ford. Po vzájemném přivítání, zaparkování a vyplnění nezbytných formalit nastal čas odstartovat celou akci.
10h00 – Začínáme uvítáním všech, kteří si našli čas, chtějí se pobavit, dozvědět nové věci, otestovat schopnosti a možnosti nejen své, ale také svého vozu a užít si společně motoristický den v bezpečném uzavřeném prostoru určeném jen a jen pro naši akci. Počasí nám hrálo do karet, sluníčko svítilo naštěstí 35° vedra se nekonala, občas foukl vítr takže paráda, děkujeme do nebes, že jsme se opět trefili do slunečného termínu, jelikož týden před zde byl zrušen závod dragsterů právě kvůli nepřízni počasí.
10h20 – Vědomostní test – již tradiční, většinou oblíbený test prověřující Vaše vědomosti ohledně dění kolem značky Ford a to jako dokonalý mix otázek historických i současných, který opět perfektně sestavil TeBee a dal zabrat nejednomu z nás. Tužky, prázdný test a 15min času na dvě desítky otázek, které by měly na začátek soutěžního dne rozpohybovat krev Vašich mozkových závitů. Na všech bylo vidět pekelné soustředění či bědování… že to už tady bylo loni. Pravda, TeBee vždy aktualizuje poměrnou část test, zbylé otázky zejména ty odkazující na historii, přeházíme pořadí a sledujeme kdo si něco zapamatoval z loňského roku ;o). Po odevzdání všech testů, byly předány k postupnému vyhodnocování, které bylo součástí hodnocení celého dne. Nicméně výsledky, kvůli pár opozdilcům jsme se rozhodli vystavit až odpoledne.
10h45 – WRC „aneb“ jak důležitý je navigátor.
Zcela nové klání, které nás napadlo a pevně jsme doufali, že naplní naše očekávání a pobaví nejen nás, ale i samotné účastníky. ÚKOL: projet sestavenou „Erzetu“ v co nejkratším čase s co nejnižším počtem trestných bodů za shozené kužely, započítává se průměrný čas obou jízd tzn. jak řidiče tak navigátora, kteří si svoje role vždy prohodí. Navigátor usazen v košíku naviguje řidiče za sebou, který nic nevidí. Erzeta byla velmi náročná a obsahovala snad všechny možné druhy zatáček a záludných průjezdů
WRC „NÁČINÍ“ společné prvky: oba zadní náhon, částečný někdy samo, někdy nesvorný diferenciál, eco-boost povolen, oba slicky
A) FORD KA-čko = nákupní vozík Size „S“, kovové šasi, krátké převisy, nízká váha, kuličková ložiska, zdířka na mince
B) FORD S-max = nákupní vozík Size „XXL“, kovové šasi, dlouhé převisy, stabilnější, kuličková ložiska, slicky, nosič na dítě
Po náhodném rozlosování dvojic, tažením čísel z klobouku (některé dvojce vypadali, že snad ani náhodné nejsou a byli sehraní) nastoupili první dvojce dvě dvojce, nejprve k testu, abychom prověřili techniku, limity tratě a závodníků samotných. 3,2,1 GO! Po mohutném prokluzu „cviček“ zadního náhonu se přední část vozíku „Káčko“ dokonce zvedla a oba vozíky vyrazily na trať.. Levá 2, Pravá 4, rovně, přidej, brzda..brzda… to vše a někdy i mnohem víc se linulo od navigátora k řidiči, který v naprosté tmě naslouchal instrukcím občas vystrašeného navigátora sedící před ním v košíku určující směr a rychlost jízdy. Bavili se nejen „jezdci a navigátoři“, ale také všichni kdo přihlíželi…
11h15 Nečekané překvapení
Nečekaně se na srazu objevili sice jako diváci, přesto poutajíce velkou pozornost dva velmi zachovalé exempláře Fordů Capri, které neutekli pozornosti většiny účastníků a tak jsme si zpestřili mezi soutěžní klání příjemnou pauzou pohledem na historické rarity vozů na které jsme koukali v TV v dobách, kdy běželi nám všem známí Bodie a Doyle z legendární CI-5, kteří se proháněli v těchto vozech.
11h30 UEFA, BIATLON, FORD a BECHYNĚ
Pro další soutěžní klání jsme se pokusili zkombinovat aktuální témata tohoto roku.. a sice finále UEFA – všichni účastníci si v první části vyzkoušeli penaltovou střelu na bránu. Tak jako loni, podařilo se nám i letos získat do brány toho nejlepšího z nejlepších a tím není nikdo jiný než Peťa Čech. Po malé rozcvičce neváhal a ihned se postavil do brány pochytat co nejvíce penaltových střel od našich střelců=driverů. První vylosovaní účastníci soutěžního klání, začali plni elánu počínaje střelbou na bránu, nicméně překonat nejlepšího brankáře světa nebylo až tak jednoduché a první účastníci se o tom náležitě přesvědčili, že rozvážně zvolený kop a mířená střela byla efektivnější než rychlý a úderný kop, který většinou buď byl chycen nebo minul bránu.
Dokud však nepadla brána, nebylo možné pokračovat v následující disciplíně a sice klasickém slalomu na 200m.
Ten jsme pro letošní ročník oproti těm předcházejícím značně zjednodušili vzhledem k návaznosti na další část, kterou jsme se inspirovali při letošních zimních Olympijských hrách pro Česko neúspěšnější a sice biatlon.
Pravda zima byla už za námi a tak jsme lyže a sníh nahradili našimi vozy , vzduchové malorážky nahradila moderní paintballová pistole a 5 terčů nahradil terč klasický. Jakmile účastník dokončoval slalom pokračoval ve střelbě na cíl. Původně jsme chtěli střílet z jedoucího auta a vyzkoušet si tak, jaké to je být v roli Jamese Bonda..nicméně zkušební test ukázal, že řídit auto a ještě u toho mířit na cíl je věc nelehká a značně komplikovaná..proto jsme zvolili jednoduší verzi a sice střelbu ze zastaveného vozu na cíl a poté běh na krátkou vzdálenost zakončený střelbou v leže na cíl. Celkově měl každý k dispozici 10 střel, které si musel rozložit na oba terče. V případě, kdy se nepodařilo trefit cíl byl soutěžící nucen oběhnout trestné kolečko, které znamenalo zdržení. Započítáván byl pak celkový čas. Zjevně jednoduchá verze nebyla vždy snadná a některé dost potrápila, naopak někteří překvapili např. jediná soutěžící – Lada, která překvapila přesnou střelbou na cíl. Naopak, někteří možná z horka či nervozity nejenže minuly bránu, ale taktéž došlo k menšímu incidentu, kdy se místo terče dostal pod palbu náš čestný host – Péťa Čech. Naštěstí se vše obešlo bez zranění ;o).
13H00 – poločas – čas oběda
Po náročném dopoledním klání následoval zasloužený přesun na doplnění energie do nedaleké ale již tradiční restaurace Kameňák. Stejně jako v předchozích letech, opět jsme si pochutnali, více jak hodinku odpočinuli a načerpali nové síly na další soutěžní klání. Během obědové pauzy byly vyhodnoceny výsledky vědomostního testu a vyvěšeny správné odpovědi.
14h30 – Focení v pohybu a statické
Tak jako loni, než začali samostatně hodnocené sprinty na ¼ míle, vzhledem k horku, krátkém času po obědě.
Rozhodli jsme se ještě pořídit pár fotografií a videí všech účastníků a jejich nablýskaných vozů jak pohybu tak staticky na ploše.
Druhá část soutěžního dne - Drag Race, Finále, Vítězové vs. Poražení
pokud chce vědět co se dělo dál ... pokračování zde