STdriveRS.cz

10th FAST FORD MEETING BECHYNĚ #VI. 2.část

10th FAST FORD MEETING BECHYNĚ #VI.    FAST FORD MEETING 10 Bechyne VI icon

Termín:  víkend 6.- 8. června 2014                                                   


 FOTOGALERIE:

Johnik member #07 - Foto

Honza  - Fotogalerie 

Fleguso member #06 - Foto

VIDEO: 

Acroholic member #11  - Link

Ke stažení:

Pozvanka    Přihláška a program      Výsledková listina             

  

 

Recenze STdriveRS.cz 10th! Fast Ford Meeting Bechyně #VI. 2.část

UVODNI BECHYNE 6 2014 BLACKWHITE low






15h00 – sprint na ¼ míle – DRAG RACE

Samostatně bodovaná soutěž pro jednotlivé divize sportovních fordů. Oproti těm předešlým se nám pro letošek jako bonus podařilo sehnat a zařídit časomíru, takže nejenže byl znám vždy vítěz jednotlivých duelů na ¼ míle, vyřazovacím systémem každý s každým na dvě vítězství, ale letos byl každý nejlepší i změřen. Získali jsme tak nejlepší časy jednotlivých účastníků a jejich vozů a tak nejlepší časy jednotlivých divizí. Do budoucna velmi hodnotná čísla, které budeme moci porovnat a doufejme i nadále vylepšovat.

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 47 icon  10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 48 icon  10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 51a icon

Nyní, ale k jednotlivým divizím:

2.0 Zetec – v pod kapotou focusů ST170     (papírově: 170ps / 127kW / 190Nm / 1 270kg)

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 49a icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 51b icon

Letos se ujali úvodních sprintů 2litrové atmosféry pohánějící vozy Ford Focus ST170. Jelikož i tento druh se stává čím dál tím více ohroženým, sešli se nám zde pouze 2 stroje této divize a navíc naprosto totožné barvy performance blue. Jeden zástupce Česka „FJ“ proti jedinému „zahraničnímu“ účastníkovi zastupující Slovensko „Tpiko“…3,2,1…GO. Motory roztáčí přední kola a oba vozy vyráží vpřed…přeřazení na dvojku proběhne takřka na setinu takřka současně…Vytočené řvoucí Zeteky k nám promlouvají přes koncovky výfuků. Na dálku projíždí do cíle společně..a tak zjišťujeme čas v pravé měřené dráze : 16:88 pro FJ.

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 50a icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 50b icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 52a icon

Nyní si dráhy prohodí, abychom mohli změřit Tpika …3,2,1.. Start.. opět oba řidiči svádí takřka rovnocený souboj..a dojíždí do cíle naprosto stejně..Rozhodne tedy časomíra meřené pravé dráhy, kde nyní jel Tpiko. Výsledný čas je takřka „nachlup“ stejný  16:86.. Rozhodují opravdu setiny ve prospěch Tpika..FJ to ale nevzdává a vyzývá Tpika ještě k jednomu souboji… Focusy výráží opět takřka současně..nicméně v ten den nic neobvyklého FJ-ovi se nepodařilo dobře přeřadit na 2.jku a tak o vítězi bylo jasno T-piko protnul cíl jako první a FJ byl změřen časem, který ho nepotěšil (20:75). FJ to ale nevzdává a vyloudil si ještě jeden měřený sprint , který už jel samostatně .. Osamocen na startovní čáře vyráží a žene svoji ST170 po ranveji k cíli. Výsledný čas 17:26 ale nepokoří zatím ten nejlepší pro ST170 a sice (16:86s) pravda prohra o 0:02s zamrzí ale na druhou stranu potvrzuje vyrovnané parametry obou vozů a jejich řidičů. Vítěz však může být jen jeden a tak pro divizi ST170 se jim stává T-piko.

2.0 Zetec – v pod kapotou Fiesty ST150  (papírově 150ps /110kw /190Nm/ 1137kg)

Jelikož zástupce divize ST150 se dostavil pouze jeden, přesto z dlouhodobého hlediska zatím neporažen - Krosnic a jeho velmi dobře zajetá a rychlá Fiesta ST150. Ondra se postavil na pravou měřenou dráhu a na levou jsme mu na porovnání postavili prozatím nejlepšího „motorově pokrevního bratra“ T-pika s Focusem ST170.

ST150 vs. ST170 souboj napříč divizemi..(papírově 150ps vs. 170ps.. ale také 1137kg vs. 1270kg (30ps rozdíl vs. 133kg)

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 53a icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 53c icon

Opět oba vozy v typické fordí barvě Performance blue..3,2,1..Start.. Oba vozy protáčí přední kola a vyrážejí vstříc 402m dlouhém měřeném úseku. Fiesta ST150 opět vystřelila bleskuhbitě a už při přeřazování dřívějším přeřazení na 2-jku byl vidět již menší náskok.., který nadále narůstal. Kronic protíná cílovou pásku jako první.. Výsledný čas vypovídá o schopnostech a souhře vozu a řidiče 16:16s . Druhý pokus, kterým chtěl  ještě vylepšit svůj už tak perfektní čas se nezdařil..tak jako se toho dne stalo nám ostatním..nepodařilo se zařadit 2. Výsledný čas mluvil za vše (20:75s). Ovšem to nebylo poslední slovo, ale o tom až dále.

Napříč divizemi po druhé: lehoučký FORD Puma 1,7 vs. cestovní limuzína FORD Mondeo V6 ST24

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 54a icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 54b icon

Jelikož i v této kategorii znatelně ubývá majitelů těchto vozů postavili jsme vedle sebe Johnika a Ondru, kteří chtěli poměřit svoje síly napříč kategoriemi jelikož byli se svými vozy osamocení zástupci těchto kategorií ..výkon vs. váha. Zatímco loni byl rozdíl těsný, letos ST24 ujela pumě o velký kus. Johnikův nejlepší a jediný měřený čas byl 17:30s.. zatímco Ondra zajel velmi dobrý čas a sice16:63s! Tedy lepší než kluci s podstatně lehčími Focusy ST170..

Dunění V6 Duratecu pod kapotami ohlašuje nástup divize Mondeí V6

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 36 icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 55 icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 56 icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 42 icon

ST200 – 2.5 Duratec V6 ( 205ps / 151kW / 235Nm/ 1340kg)

Zástupců této divize se sešlo více a to nás samozřejmě těší, svoje síly a vozy tak porovnali  3x ST200  a 2x ST220.

Jako první nastoupili zástupci divize  ST200 aby poměřili svoje schopnosti – Krajac se svojí barvu měnící ST200 sedanem zatímco v měřené dráze nastoupil Ondra s (Ex-spikusovou) modrou ST200. 3,2,1 start.. oba vozy protáčí kola a vyráží k cílové metě. Přeřazení na 2.jku zvládl lépe Krajac.. a myjí cílovou pásku před Ondrovou modrou ST200, která zajela v měřené dráze čas 16:53s. V následujícím sprintu si prohodily dráhy a tentokrát byl změřen Krajac, který zajel nejlepší čas pro tuto divizi 16:37s .

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 57 icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 58 icon 

Následovalo tedy poměření lepšího ze dvou – Krajace se svoji měňavou barvou a již tradičně svého rivala s kterým se poslední roky přetahuje o první místo ;o) a sice posledního zástupce této divize – Pavla@STigerBP79 s performance blue. Pro tento ročník již jsou síly nevyrovnáne díky kompletnímu hardwarovému upgradu = svody, decat, výfuk Mongoose a KN filtr. To nebude lehké, ale uvidíme. Honza se jen tak nevzdává, alespoň uvidíme jak moc se projeví „hardwarové úpravy“ oproti Krajacovu "skoro" sériovému vozu bez úprav. 3,2,1..start – laděný výfukový systém Modrého ST200 přehluší ten sériový. Modrá ST200-vka protíná cílovou pásku, jaký bude čas? Horší!  o 0:03s  oproti nejlepšímu časi Honzi 16:37s vs. 16:40s.   Dráhy si tedy prohazujeme a měňavá ST200 jde znovu měřit svůj čas.. Modrá ST200 však protíná cílovou rovinku první ovšem neměřená. Krajačova projíždí 2. a zajíždí čas horší 16:49. Následoval tedy poslední rozhodují sprint. Pokud bude čas modré ST200 horší než 16:37 pak je vítězem Krajac a vratí modré ST200 loňskou porážku..Uvidíme jde se do napínavého finále této divize. 

 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 60 icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 59a icon

3,2,1 start…dunivé hřmění dvou soupeřících Durateců V6 vzhledem k nachlup stejnému řazení znějí jak jeden 12-ti válec ;o) skoro podobně jako v Astonu „DB9“ ;o) zvuk se line okolní krajinou.. jako první protíná cílovou čáru..Modrá ST200 rekordním časem 16:02s!. Vítězí tedy Pavel s modrou ST200-kou. Původní cíl byl díky provedeným úpravám dostat se pod 16s.. ale i tak to byl zatím nejlepší čas dne a nový rekord na této dráze pro divizi ST200. Bylo to napínavé!.

Nástup krále Durateců 3.0 V6 aneb ex-policejní ST220 na startu (papírově 225ps / 166 kW / 270Nm/ 1465kg)

Zástupci nejvyšší divize byli přítomni dva – Patrik a nově Fleguso, který upgradoval a vyměnil svoji dlouholetou ST200 kombi za novější ST220 sedan, oba v krásné modré – performance blue.Fleguso nicméně od začátku přiznal, že to jenom zkusí, jelikož jeho spojka není v nejlepší kondici..tak alespoň jeden bratrský souboj absolutně sériových ST220 v absolutně totožném provedení resp. i barvě ;o) opět jak jinak než modrá performance blue ;o). 3,2,1 start.. lehký prokluz kol, meřenou dráhu má tentokráte Patrik.., který i lépe vystartoval. Zvuk dvou 3-litrů je úžasný a právem jsou považováni za krále divize V6.. přeřazení na 2.jku ukáže již mnohem více jak se komu povedl start.. a zde již je patrné, že Fleguso ztrácí a Patrik si jede pro vítězství .. 3. rychlostní stupeň by ho měl dopravit až do cíle.. kde protíná pásku v čase 16:23..

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 61 icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 62 icon

Jelikož Fleguso skrz spojku odstupuje a prozatím nejrychlejší Květoslav s kombíkem ST220 se tentokráte nedostavil.. máme tu rychle vítěze pro divizi ST220 – Patrika..nicméně s časem 16:23 spojen není jelikož je horší než nejlepší z kategorie ST200 a to 16:02.. Následuje tedy další měřený sprint, tentokráte jediným soupeřem mu je čas a případné chybky „mezi pedály a volantem“.. 3,2,1 start… z historického hlediska se většinou vlivem únavy, horka těžko zajíždějí lepší časy než ty, které jsou měřené na 1. Nebo druhý pokus..nicméně nechme se překvapit.. 2stupeň…3-jka a modrý sedan protíná cíl a čas je…15:94!! No tak je opravdu mnohem lepší výsledek a tím pádem i nejrychlejší čas prozatím.

Focus a 5-válcové turbem dopované motory jdou na scénu (papírově 225ps / 166 kW / 320Nm/ 1392kg)

Zástupci královské divize 5-válcových oturbených focusů ST již zahřívají svoje motory na volnoběh a netrpělivě čekají na uvolnění dráhy..pravda, letos chyběli nebo byli indisponování šampioni loňských ročníků s vylepšenými a modifikovanými verzemi (KoSTa, MoskiTo).. a tak to byl soboj dá se říci seriových vozů vyjma Tesni. Ovšem, taktéž z načnutou spojkou... tak uvidíme.

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 63 icon

V této kategorii máme 4 zástupce:

STANDA FEAR10 (ST225 K&N/serie), ALEŠ ST (ST225 Bluefin Stage I/Airtec),

 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 37a icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 35a icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 37 icon 

VIŤA TĚSNA (ST225 Bluefin Stage III/Airtec,+) TOMÁŠ VEPR (ST225 Výfuk+DEcat)

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 29 icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 35b icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 34 icon 

Vyslali jsme tedy na trať „nově příchozího“ Tomáše proti veteránovi Viťovi.. oba s modifikovanými focusy.. s tím, že papírově měl navrh Viťa díky Stage III.. nicméně s handicapem v podobě opotřebované spojky..3,2,1 start..měřený byl tedy Těsna..kupodivu, lépe ale vystartoval Tomáš a tak jsme byli zvědaví, zda-li ho Víťa ještě dostane na 2 a 3. Převodový stupěň, kdy se plně nadechne turbo a měli by se projevit provedené úpravy..ovšem nestalo se tak a první protíná pásku Tomáš ovšem na neměřené dráze.. a jelikož Těsňa naznal, že další sprint už nedá stal se tak vítězem Tomáš tohoto duelu, nicméně zajel ještě čas podruhé a to: 16:07s což není nejlepší..ale uvidíme vždyť auto nemá dlouho.

Druhý duel si rozdal nováček mezi námi Aleš proti již ostřílenému Standovi..zde by měl být souboj vyrovnanější.. nicméně, Aleš by měl mít výhodu díky provedeným modifikacím..tak uvidíme..díky jasně sytě oranžovým kolům je snáze identifikovatelný a stavíme ho jako prvního na měřenou dráhu..3,2,1 start..Standa trošinku zaspal na startu..ale je na neměřené dráze tak nic není ztraceno. Uvidíme za kolik to zajede nováček letošního setkání Aleš.. výsledný čas: 15:40s je rekordem pro tento den. Prohození drah nyní Standa na měřeném úseku 3,2,1 start – zde trochu zaspal pro změnu Aleš ale soustředíme se na čas Standy a ten je: 15:55 tedy horší.. pánové se ještě prohodili aby se pokusili zajet ještě lepší čas a to se jednomu z nich povedlo.. Standa čas už nevylepšil (15:79) zatímco Aleš se hodně pochlapil a to časem 15:23s!! A to byl další rekord tohoto dne.. zbývá tedy poslední souboj.. nováčků tohoto ročníku! Aleš v oranžovém ST vs. Tomáš v šedém ST.. 3,2,1 start.. měříme nyní šedého focuse, který bojuje o překonání Alešova nejlepšího času dne tj. 15:23.. Start je vyrovnaný uvidíme jak to bude vypadat dále 2.jka…3.jka a šedý focus protíná cílovou pásku jako první sice těsně ale přece..a tak čekáme na výsledný čas… chvíle napětí.. časomírá hlásí 15:18s!! Tak to je rekord dne.. nicméně Aleš to nevzdává a nastupuje znovu do měřené dráhy, aby se pokusil překonat čas zajetý Tomášem a jeho šedým focusem.. 3,2,1 start… dává autu co proto, přestože výsledný čas je slušný..je bohužel horší (15:38s) . Dále již nepokračuje. Tím pádem máme vítěze i této divize..Tomáše a jeho šedý focus ST225 coby (Ex TEBEE-ho focus s novým motorem).

Souboj s časem vs. technikou

Na závěr dostávají prostor ještě případní zájemci, kteří by se chtěli pokusit vylepšit časy nebo se jen tak otestovat…

Máme tady 3 uchazeče..kteří by rádi vylepšili svůj čas…

Pavel (ST200) – s cílem dostat se pod 16s.. a atakovat Patrikův (ST220 nejlepší 15:94 vs. 16:02 = 0:08s rozdíl).. to byla výzva.. Bohužel, všechny zajeté časy už byly jenom horší (16:60, 16:30).. tak to zkusíme zase příští rok, pro tento rok je meta ST200 stanovena.

Ondra (ST150) – s cílem porazit jako loni divizi ST200 a dostat se taktéž pod 16s… i tady přes všechno úsilí a počet pokusů se nezadařilo..nicméně čas 16:06 byl rekordní a zaostal tak pouze 0,04s za nejlepším časem divize ST200! To je neskutečné! Ostatn pokusy byly na chlup podobné těm předchozím (16:19, 16:17). To hovoří za vše, perfektní synchronizace řidiče a vozu!

Patrik (ST220) – s cílem zajet ještě lepší čas než už tak velmi dobrý 15:94s a vzdálit se více „pokrevní divizi V6 - ST200“. Věřte nevěřte, zázraky se dějí..ono se to opravdu Patrikovi podařilo..zajel čas 15:59s utnul nekompromisně naděje majitelů ST200 konkurovat a vytvořil novou metu pro divizi V6 v podání ST220. To by ale nebyl Patrik, aby to nezkusil ještě jednou motivován novým cílem..přiblížit se časům mnohem lehčích focůsů ST  a jejich turbomotorům.. poslední pokus byl k překvapení všech opět lepší neskutečných 15:26s!!! a to je opravdu hodně dobrý čas (na továrně/sériově upravený vůz)  meta, která dle mého osobního názoru bude hodně dlouho odolávat pokusům o pokoření v této divizi ať už rekordmanem samotným či někým jiným..

Final Ladies fight - aneb když zato vezmou ženy..

Poslední souboj mimo bodování si vymanili drahé polovičky našich účastníků a tak drahé polovičky  Standy a Aleše usedli do focusů aby se utkali mezi sebou..v ženském podání.. 3,2,1 start.. kdybych nevěděl, že za volanty sedí ženské.. zvenku bych to rozhodně nepoznal… a výsledné časy těchto dvou odvážných dam? Alešův Focus protnul cílovou pásku v čase 16:82 a Standův 16:27!.. ta ale nebyla spokojena a tak si to dala ještě jednou sama a zajela ještě lepší čas a sice 16:04s! Máme tedy prozatím stanoven i nejlepší dámský čas na 1/4míle těsně nad 16s což není špatné, co říkáte?

16:00 – čas vyhlášení výsledků a vítězů DRAG RACE sprint na ¼ míle

 Den se nám chýlí ke konci a je na čase vyhlásit výsledky, vzhledem k nižší účasti na sprintech ho vyhlašujeme v rekordním čase…

 Svoláváme účastníky, bojovníky, jejich fandy a rodinné příslušníky k provizorním stupni vítězů abychom vyhlásili vítěze tohoto dne.

 Nejprve vyhlásíme vítěze sprintu na ¼ míle v jednotlivých kategoriích:

 ST125 – Puma/  Honza@JOHNIK –  (17:30s)  jako jediný startující v této divizi - bohužel bez nároku na pohár

 ST24  Mondeo V6/ Ondra@Ondra – (16:63s) jako jediný startující v této divizi - bohužel bez nároku na pohár

 ST150 – Fiesta ST/ Ondra@KROSNIC – (16:06s) jako jediný startující v této divizi - bohužel bez nároku na pohár

 ST170 – Focus ST/ Matěj@Tpiko  (16:86s) 2. Místo Honza@FJ (16:88s) – nejvyrovnanější souboj dne rozdíl pouze 0:02s!

 ST200 – Mondeo ST200 Pavel@STigerBP79 – (16:02s)   2. místo Honza@Krajac (16:37s)   3.místo Ondra(16:53s)

 ST220 – Mondeo ST220 Patrik@Patrik – (15:26s) 2. místo Radek@Fleguso (po 1.závodě odstoupil)

 ST225 – Focus ST225 Tomáš@Vepř – (15:18s)  2.místo Aleš@ALES ST (15:23s) 3.místo Stande@Fear10 (15:55s)

Vítězové jednotlivých divizí převzali diplom se zapsaným časem, pohár a sladkou odměnu, gratulujeme a děkujeme za bojovnost, snahu a píli věnovanou ať už přípravě vozů či dosaženým časům, které vytvořily mety, které budou zde navždy zarchivovány, taktéž  ale budou snad i náležitou výzvou do budoucna k pokusům o prolomení pro další účastníky doufejme následujících ročníků. Speciální cenu za bojovnost dostala Lada, jako jedinná účastnice, která se nebála a prošla všechny zkoušky a testy, stejně jako my ostaní "chlapy" a to se přeci cení!.

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 64a icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 70 icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 64b icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 67 icon

VÍŤĚZ aneb BEST DRIVER DNEŠNÍHO KLÁNÍ?

Nyní přistoupíme k vyhlášení celkových výsledků soutěžního klání celého dne, které se skládalo z nejrůznějších náročných disciplín, inspirovaných událostmi spojených se značkou ford či ty, které se udály v tomto roce.

Nejprve bychom rádi poděkovali všem těm, kteří se nebáli a odhodlali se zúčastnit všech soutěžních klání, které nebyla jednoduchá, ovšem na stupně nejvyšší mohou postoupit jen 3 nejlepší. Hodnoceny byly všechny disciplíny poměrem k času či maximálnímu zisku bodů (Test). Členové přípravného týmu, přec se taktéž zúčastnili a byli zcela rovnoprávně hodnoceni byli po celkovém součtu bodu automaticky vyškrtnuti dle pravidel jim dopředu známým, přesto bojovali ;o). Tolik ve stručnosti k pravidlům a hodnocení. Kdo že tedy  byl pro tento rok nejlepší?

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 64c icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 34 icon

Na 3. místě s celkovým počtem 45 bodů se umístil Tomáš@Vepř

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 64d icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 29 icon

Na 2.místě s celkovým počtem 49 bodů se umístil Víťa@Těsňa

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 64e icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 53c icon

Na 1. místě a celkovým vítězem dne s počtem 55 bodů se umístil Ondra@Krosnič.

Gratulace veliká! Každý z vítězů získal originální pohár vyrobený k příležitosti tohoto setkání, diplom a bublinky k oslavě titulů.

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 66b icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 66a icon 10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 66 icon

Závěrem nemohla chybět společná fotografie vítězů (opět nikdo šampaňské nebouchl ;o) ) a jako poděkování všem zúčastněným tradičně i letos velké společné foto. Pevně doufáme, že se účastníkům setkání sraz líbil, děkuje směrem k nebesům za super počasí, děkujeme štěstěně, že všichni odjeli ve svých vozech sice chudší o spálený benzín, olej, brzdové a spojkové obložení, vzorek pneu..nicméně doufejme převažující úsměv na tváří a bohatší o zážitky a pohodovou atmosféru, která panovala po celý tento den.

10th STDRIVERS BECHYNE VI FOTO 2B icon

After Party aneb přesun do kempu

19:00 – organizační tým, zájemci a věrní účastníci se přesunuli do nedalekého kempu, kde společně pokračovali v zábavě, diskuzi u dobrého jídla a pití až do pozdních nočních hodin.

Ještě jednou díky všem kdo jste si udělali čas a podpořili svoji účastí tuto další vydařenou akci.

Za organizační Team STdriveRS.cz

Pavel, Tomáš, Johník

 

Speciální poděkování patří:

Tomáš@Vepr – spoluorganizace, Honza – doprovod, řízení a fotografování,

Tomáš&Nikola – doprovod, rekvizity, výpomoc  

Klukům měřičům - za nastoleních nových časových met