Kalendář připravovaných akcí
9th FAST FORD MEETING Vysoké Mýto IV. Termín: 17.8.2013
FOTOGALERIE:
ZDENĚK - fotogalerie
VIDEA:
OFICIALNI SESTRIH - THE BEST OF 2010-2013
STANIOL - ON BOARD FOCUS ST225
ROMIK - ON BOARD FOCUS RS215 ON BOARD # 2 ON BOARD # 3
DRAGOUN - ON BOARD ALFA 156 V6 GT
Recenze STdriveRS.cz 9th Fast Ford Meeting Vysoké Mýto IV.
Vážení fandové, majitelé a příznivci značky Ford a jeho sportovní divize zvláště.
Rád bych se s Vámi podělil o zážitky z již 9.tého přátelského setkání sportovní divize Ford. Setkáváme se zde již po 4. v řadě, sice po jednoroční pauze, ale opět jsme se vrátili na náš oblíbený okruh ve Vysokém Mýtě.
Sobota 17. Srpna Ranní budíček jsem si nastavil na 5:30 abychom v 6h mohli vyrazit... já s KoSTou z Brna... Teebee a Johník z Prahy..stejný čas.. podobná vzdálenost..130km vs. 150km. Cesta uběhla velmi rychle, přestože klikatější už být asi nemůže a počet obcí, které jsme na cestě z Brna do Mýta míjeli, jsem po 15-té obci přestal počítat ;o).. průměrná cestovní rychlost se díky dodržování silničních předpisů a hlavně 50km/h v obci značně zpomalila... ale přesto, ke konci cesty nás čekala alespoň kratší rychlejší pasáž., kde jsme mohli naše stroje alespoň rozdýchat a rozjet, ovšem vše v normě rychlostních limitů.
7:45 Příjezd do Vysokéh Mýta Přijíždíme do Vysokého Mýta a míjíme okruh po pravé straně. Sraz přípravného teamu, jako vždy u čerpací stanice žluto-červené barvy přímo o okruhu. Na místě již sedí u kafe Johník a Tebee a popíjejí ranní kávu.Dotankujeme „na vitamíny vydatnější šťávu" pro naše plechová koňská stáda a jdeme si převzít okruh.Nejen, že na nás čekalo nádherné počasí (slunečno 24°C, bezvětří), krásný okruh s technickými pasážemi, ale i nově po menší rekonstrukci zázemí a okolí trati. Co víc si člověk může přát...
8:00 Technická a formální přejímka okruhu
Při vstupu do areálu jsme si nemohli nepovšimnout zbrusu nové lávky/mostu přes první pravotočivou zatáčku za startovní rovinkou. Ideální a hlavně bezpečné místo, ze kterého určitě pořídíme několik doufejme povedených záběrů. Po vyřízení nezbytných formalit a podpisu smlouvy, přebíráme s Teebeem klíče od celého arealu.. krásný to pocit: organizovat na celý den okruh sami pro sebe... Vracíme se k bráně. Zde už netrpělivě přešlapují první účastníci setkání.. mezi starými známými poznáváme i nové dosud neznámé tváře a jejich stroje.
8:30 Otvíráme bránu První větší skupina má možnost vjet do areálu. Přestože, projíždíme trať velmi pomalu..koukáme, jestli je vše při starém.. a vidíme, že ano. U téměř všech apexu zatáček leží velké pneumatiky pravděpodobně od traktoru (darmístního zemědělce), které opět budí respekt a vybízejí k ostražitosti před „přílišným řezáním zatáček". Pokračujeme dále, směrem kolem hlavní tribuny dolu z mírného kopce k zázemí a stanovišti. Tady už je vše v novém „hávu", všude čisto, velké zázemí, čisté záchody.."stejně jako zpívá D. Landa v jedné ze svých písní" i my to máme takto rádi.
Parkujeme, já si chystám svůj registrační stánek pro 2.část registrací. TeeBee s Johnikem projíždí dráhu a KoSTa s kluky věší banery s našimi iniciály. Někteří už dokonce začínají přezouvat jiní rozhodí deku na trávu a ti opravdoví fajnšmekři odvazují závodní náčiní z podvalníků. Ano přátelé, v letošním tu máme opět Caterham, dokonce ve 3 provedeních! a dalším nováčkem je teprve 12ti letý nadějný závodník Lukáš K. s cupovou fiestou, která jak jsme se dozvěděli jezdila dříve u pana Charouze.
Mimo tyto ryze závodní a okruhové speciály nebudou chybět zástupci sportovní divize Fordu..počínaje Fordem Puma – zastoupená nám dobře známými Jarkem/JX, Johnikem a Pavlem (kdysi je ještě doplňoval Jindra...ale ten přivezl jiný klenot.. ale o tom až níže...)
Pokračujeme dále a to bohužel jediným zástupcem divize Fiest ST – není nikdo jiný než ostřílený a nám dobře známí Ondra/Krosnic.
Další modely sportovní divize Ford zastupovali toho dne nejstarší zástupci divize ST. Model "Mondeo " letos oslaví 20 let od uvedení na trh!. Poslední 6-válce po kapotou ukrývají Mondea ST200 a ST220 s nezaměnitelným projevem Duratecu 2.5 a 3.0. V6.
Na okruh přivezli svoje stroje Hozna/Krajac s ST200 a Ondra s V6 v UK označovaný s ST paketem jako ST24 . ,
Dále pak já s ST200 uprostřed mezi Ondrou a Honzou a na vedlejším rozjedu vedle focusů ST225 Patrik s jedinnou ST220.
U posledně jmenovaného majitele mondea ST220 Patrika se zastavím, jelikož, na okruhu nebyl sám!. Záludnosti okruhu vyzkoušel i jeho otec Milan s poslední generací Fordu Focus Eco-boost. Je příjemné vidět, kdy záliba ve značku se dědí z otce na syna..;o).
No a aby toho nebylo málo.. nebyli sami! Ano přátelé.. totožná dvojce syn/otec Roman ml./st. za námi přijeli z Ostravy . A pravda, nejsou to žádní troškaři..jelikož oba dorazili s Focusy RS první generace! Takže, jsme měli na okruhu dva rodinné klany../dvě generace.. to se jen tak nevidí...uznejte sami.
Dalšími věrnými účastníky našeho setkání byli zástupci Focusu ST předposlední generace a sice Petr/KoSTa s pekelně černým lakem a Ondra/Moskito v edici electric orange, oba vozy v nejvyšší úpravě StageIII.
Dalším zástupcem této kategorie byl Standa/Fear10, který se k nám přidal poprvé na letošní Bechyni a hned mezi nás zapadl, za co jsme rádi. Nyní si během dovolené, kterou s rodinou trávili nedaleko, „odskočili" s manželkou a autem na okruh. Děti nechali u rodičů to je přístup k rodinným dovoleným. Dalším zástupcem této atraktivní divize byl STANIOL s ojediněle shěnově bílým focusem ST225.
Královskou třídu s Focusem RS poslední generace doplnil člověk, který má zkušenost za volantem několika modelů Ford.
V předešlých ročnících tady na okruhu „vodil" pumu v zcela originální zlatavé metalíze. Není to nikdo jiný než, Jindra/Elton,
kterého tradičně doprovázela drahá polovička, která litovala, že nechali doma zaparkovaný Focus ST.., prý příště už tomu tak nebude.
Kategorii ostatních továrních značek a bývalých Ex-forďáků letos zastupovali nám dobře známí:
Tomáš/Teebee (Clio RS) s bratrem, kterého jsme rádi po delší době viděli a tímto ho zdravíme !,
Jediné avšak pravidelně se účastnící kabrio na okruhu (Rover MG) s Tomášem za volantem a bratrem JXe Čendy za volantem Nissan Primera GT... Navíc přibyly mezi nás i nové tváře/auta.
Petr Dragoun (Alfa 156GT V6) , Petr (Clio RS) doma mu dříme Focus RS MKI.. párádní toď je jeho vozový park. Tímto je soupiska u konce. Bohužel, na poslední chvíli se ať už technických nebo rodinných důvodů omluvili tradiční účastníci loňských ročníků - Filip/Jaran (Focus ST) a Jirka/JJ (Peugot 406 coupe V6). Doufejme a přejeme aby vše dobře dopadlo.
09:00 Instruktážní a bezpečnostní proslov organizátorů
Po krátkém úvodním proslovu o bezpečnosti, programu dne a dodatečných informacích, nebránilo už nic k odstartování prvních jízd na okruhu.
09:15 Jde se na okruh @neb "gentlements start your engines"
První na trať vyrazila skupina 1 : Pumy (Johnik, JX a Tom), Fiesta CUP + ST, 5 vozů /10min., po zahřívacím kole to kluci rozjeli ihned naplno.. a užívali si parádně. Velmi zdatně jim sekundoval 12-letý Lukáš s dědečkem, který byl hlavním iniciátorem Lukašova ježdění, jelikož jak jsme se dozvěděli později, jeho otec, taktéž přítomný na okruhu stál za fotoaparátem a tento nápad nebyl z jeho hlavy. Radost koukat jak 12-letý kluk prohání Fiestu na okruhu a bez větších problému stačí o min. desetiletí zkušenějším kolegům.
Vyráží skupina 2: Mondea (Ondra/V6, Krajac/ST200, TigerBP79/ST200, Patrik/ST220) a do skupiny ještě přiřazujeme i Patrikova otce (Focus Eco-Boost), kterého odpoledne vystřídala Alfa 156 V6, takže na okruhu v tu chvíli „hřmely" jen 6-válcové motory.
Vyráží skupina 3: Focus RS MKI – Roman st./ml., Focus RS MKII/Elton, Focus ST (Moskito + KoSTa). Tato skupina se na okruhu pekelně proháněla a jednotlivé rozdílné výkony motorů se díky technické trati značně smazávali a více záleželo na řidičském „umu" a zkušenostech s vozem.
Vyráží skupina 4: Caterhamy – ano, přátelé na okruh jsme vypustily okruhové speciály na které je radost pohledět... Trochu jiná kategorie, která potřebuje více prostoru a hlavně času na rozehřání pneumatik. Ovšem, to co následně pánové na trati předváděli..bylo úžasné vidět mix. Rychlosti, vzrušení a někdy i obav..zda-li se opravdu ještě jedná o kontrolovaný smyk...či nikoliv. Ovšem, zkušenosti obou jezdců, jak nám bylo známo jsou již několikrát prověřeny a pánové si to na trati užívali a ten, kdo měl helmu nebo mu pasovala „erární velikost L" mohl jízdu na místě spolujezdce okusit a určitě nelitoval.
Vyráží skupina 5: Čenda/Nissan Primera GT, Teebee/Clio RS, Tom/Clio RS cup, Petr/Alfa 156GT, Tom/MG F.
Během dopoledních jízd bylo opravdu na co koukat, a nebýt Johnikova defektu na brzdícím okruhu jeho Pumy, jež na 15-20min. nuceně zastavil provoz na okruhu, jelikož, věřte nebo ne, klouzalo to jako po másle.
Naštěstí však, po krátké poradě, vše vyřešily kužely, kterými jsme ohraničili místo činu a malinko zpomalili celý okruh, kdy jedna ze zatáček se poněkud zúžila. Dokonce i Johnikova Puma nestála dlouho v depu. Díky šikovným ručičkám a zkušenostem znalce v oboru Eltona a přítomnosti kompletně vybavené dodávky k Fiestě CUP, byla Johnikova puma Fit co by dub... a mohla pokračovat dále v jízdách na okruhu.
12:00 Druhá polovina dne - foto všech účastníků
Den se překlopil do druhé poloviny (utíkalo to neskutečně rychle) a zatímco se vystřídaly obě poloviny účastníků na obědové pauze (bylo zajímavé zjistit kdo dá přednost hladu před jízdami či naopak) přistoupili jsme k delší po-obědové časové pauze a sice statickému focení. Pravda, ne všichni z toho měly radost (Caterhamy) nicméně většina z nás byla PRO a focení bylo tradiční součástí denního programu.
V letošním roce jsme mimo tradičního fota v zatáčce u tribuny využili, po domluvě s pronajímatelem možnost fotit z horní rampy časomíry u cílové rovinky, kde jsme nechali na startovní čáře vyrovnat všechny vozy (vyjma Caterhamů) a vznikl z toho myslím velmi povedený obrázek... a i video.
Těžko si však představit, že by takto všechny auta odstartovali na dráhu v jeden okamžik. Jakmile byli všichni zvěčněni, nesedli jsme všichni do vozů, nastartovali a pomalu se přesunuly na druhé tradiční stanoviště před hlavní tribunu. Chvilku nám to zabralo, vyrovnat auta alespoň podle apexu ale zadařilo se.
Poslední spouště fotoaparátů zacvakaly a opět jsme se všichni odebrali do boxu abychom uvolnili trať pro netrpělivě čekající caterhami a ostatní, kteří ještě chtěli svoje vozy prohnat po okruhu. Pravda, minimálně 1/3 závodníků již rezignovala a spíše už přihlížela nebo se pomale a jistě odebírali na cestu domů. Ti co mají již zkušenost, mě určitě dají za pravdu... jízda na okruhu je náročná a přičteme-li ještě cestu tam a zpět.. je to slušná dávka pro každého. Ti zkušenější z nás co tento okruh znají i za volantem závodní motokáry by mohli vyprávět, jaká dřina bez posilovače, pod otevřeným nebem na rozpáleném asfaltu pod útokem odlétávajících kamínků o to vše, jste v autech „ochuzeni".
16:15 - Jdeme do finále
Zbývalo posledních 40min. a na trati se proháněla stále min. polovina vozů.. ostatní načerpali trochu sil a chtěli se ještě naposled projet. Pravda.. posledních 30minut většinu řidičů rozběsnilo natolik, že místo co nejlépe zajetého kola se začala většina soustředit jak co nejzajímavěji projet zatáčku před cílovou rovinkou...
Celou akci započal Elton a pravda ostatní nechtěli zůstat pozadu... a tak se stalo, že i ostatní auta začali jezdit zatáčky dveřmi napřed... Tak to byla třešnička na dortu vydařeného dne na okruhu ve Vysokém Mýtě. Blíží se 17h, stahujeme auta z okruhu a začínáme uklízet , ostatní buď přezouvají pneu, poklízejí kempinkové sety. Obhlédli jsme dráhu, posbíraly kužely.
17:15 - předáváme okruh pronajimateli, projíždíme celý okruh ještě jednou, abychom se ujistili, že jsme nic neopoměli. Vše je v pořádku.
17:30 – opouštíme okruh, byl to velmi vydařený den, další úspěšné setkání plné zážitku, nově nabitých zkušeností a prověřených jízdních vlastností auta mimo běžný provoz. Obstáli všichni, kteří se zúčastnili, vč. automobilů, které se na jeden den proměnili na závodní stroje. Nedošlo k žádné újmě na zdraví či technickém stavu automobilu (vč. Johnikovi Pumy, kterou se podařilo na místě opravit).
Podvečerní překvapení a posezení
Jakmile jsem opouštěl bránu okruhu, zvoní mě telefon s neznámým číslem, vyjímečně ho beru, pro jistotu, že někdo něco na okruhu zapomněl...ale opak je pravdou. Náhodou mě volal člověk, který se stal novým majitelem unikátního vozu ST200 a rád by se semnou setkal. Unikátní proto, že neexistuje mnoho, kdo ví jestli vůbec ST200 v originálním červeném laku. Tohle auto jsem chtěl vidět a po několika minutách opravdu přijíždí rudě červená ST200 v 5-dveřovém provedení. Zjišťuji, že majitel je taktéž stejně „postižený" jako my ostatní a po nahlédnutí do technickéh průkazu a výpisu z databáze VIN opravdu souhlasí, že opravdu, tato ST200 byla vyrobena v červené barvě. Získávám, tak další kontakt na dalšího majitele ST200 a zařazuji ho mezi ostatní, které již sbírám bezmála 6 let.
Jakmile tomu čas dovolí a já se zavřu někde s PC a adresářem, rád se s Vámi o ně někdy na těchto stránkách podělím.
Abychom jen tak nestáli.. odebrali jsme se někam posedět a náhodou jsme narazili na partičku kolem JX..kteří zde trávili rovnou celý víkend a ubytovali s v místním penzionu na náměstí. Sešli jsme se proto v již osvědčené restauraci, kde většina z nás trávila polední obědovou pauzu, tak tentokráte jsme povečeřeli. Byl to příjemný večer, který se určitě ještě rozjel, ale já měl před sebou další 2 hodiny cesty domů a tak jsem se po 20h se všemi ještě jednou rozloučil a odebral se na pozvolnou cestu domů.
Rád bych tímto ještě jednou poděkoval všem za vaši účast, disciplinovanost a vaši účastí vyjádřenou podporu. Věříme, že jste si to užili všichni dle představ stejně jako my a pevně doufáme, že se budeme moci společně znovu sejít za rok na stejném místě. Mohu slíbit, že nejpozději v březnu oznámíme termín konání již 5.tého přátelského setkání STdriveRS.cz ve Vysokém Mýtě.
Přejeme hodně šťastných kilometrů za volanty vašich vozů po zbytek roku a těšíme se opět na viděnou!
Za team STdriveRS.cz
Pavel
SEZNAM PŘÍHLÁŠENÝCH:
01 | Mondeo | ST200 | |
02 | KoSTa | Focus | ST225 |
03 | Johnik | Puma | ST125 |
04 | Pavel M | Puma | ST125 |
05 | Krosnic | Fiesta | ST150 |
06 | Jarek JX | Puma | ST125 |
07 | Ondra | Mondeo | ST24 |
08 | Jaran | Focus | ST225 |
09 | Krajac | Mondeo | ST200 |
10 | Moskito | Focus | ST225 |
11 | Patrik | Mondeo | ST220 |
12 | Milda | Focus | |
13 | Fear10 | Focus | ST225 |
14 | LK | Fiesta | CUP |
15 | Staniol | Focus | ST225 |
16 | Elton | Focus | RS305 |
17 | Romik | Focus | RS215 |
18 | RW st | Focus | RS215 |
19 | Dragon | AlfaRomeo | 156 V6 |
20 | TeBee | Clio | RS |
21 | Ivo L. | Octavia | RS |
22 | Cenda | Primera | GT |
23 | JJ | 406 | V6 coupe |
24 | Tom | MG | F |
25 | Mivi | Caterham |